اکتشافات جدید علمی(3)

وبسایتی برای همه چی...

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اکتشافات جدید علمی(3)

ساخت ماده خم کننده امواج صوت

محققان نوعی ماده جدید با قدرتی درونی ساخته اند که می تواند امواجی صوتی را خم کند، شکل دهد و آنها را متمرکز کند. این ساخته در حقیقت یک «فراماده» است که گاهی اوقات تولید آن غیرممکن به نظر می رسد. محققان معتقدند می توان از این روش هات اسپات های صوتی ساخت یا  امواج اولتراساوند با شدت بالا را متمرکز کرد.

ناپدید شدن ویروس ایدز در بدن ۵ بیمار

دانشمندان اسپانیایی واکسنی برای ایدز ساخته اند که ویروس این بیماری را در بدن ۵ بیمار از بین برده است. اکنون هفت ماه است که اثری از ایدز در بدن این بیماران دیده نمی شود. بیماران با استفاده از این واکسن دیگر نیازی به مصرف داروهای  ضد ویروسی(ARV) ندارند.

آموزش فوتبال به زنبورهای عسل 

محققان دانشگاه کویین مری لندن در سال گذشته به زنبورهای عسل بازی فوتبال آموختند! محققان به زنبورها یاد دادند با پرتاب کردن توپی زرد رنگ داخل یک سوراخ در زمین فوتبال، جایزه ای شیرین دریافت کنند.

درمان دست معلول کودک با استخوان پا

پزشکان توانسته اند برای نخستین بار در جهان اختلال ژنتیکی دست یک کودک را با پیوند زدن استخوان و مفصل از پای او درمان کنند.

٧ سیاره مشابه زمین کشف شد

یکی از مهمترین یافته های محققان در سال 95 کشف دانشمندان ناسا بود آنها اعلام کردند طی تحقیقات خود حداقل ٧ سیاره مشابه زمین کشف کرده اند. این سیاره ها به دور یک ستاره می چرخند که  ٤٠ سال نوری با زمین فاصله دارد. شباهت سیاره های کشف شده به زمین از لحاظ اندازه و دمای سطح بدان معناست که احتمالا در سطح آنها آب وجود دارد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.