اکتشافاتجدید علمی(2)

وبسایتی برای همه چی...

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اکتشافاتجدید علمی(2)

مشاهده فعالیت مغزی تا ۱۰ دقیقه پس از مرگ

در سالی که گذشت یک اتفاق عجیب پزشکی رخ داد. پزشکان بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانی کانادایی متوجه شدند پس از قطع دستگاه های پشتیبانی حیات ۴ بیمار در حال احتضار و اعلام فوت آنها، هنوز فعالیت مغزی شان ادامه داشت.

 

ذخیره اطلاعات روی  دی ان ای

دانشمندان روشی برای رمزگذاری دی ان ای و ذخیره اطلاعات یافته اند که ۱۰۰ بار کارآمدتر از  روش های قبلی است و می تواند ۲۱۵ پتابایت اطلاعات را روی یک گرم دی ان ای ذخیره کند. دانشمندان در آزمایش ها با استفاده از الگوریتمی به نام DNA Fountain، شش فایل (یک فیلم کوتاه، کل یک رایانه OS و یک کارت هدیه آمازون) را درون یک ذره دی ان ای ذخیره کردند.

ساخت ابر جامد 

محققان دانشگاه MIT نوع جدیدی از ماده به نام «ابر جامد» ساخته اند که ویژگی های جامد و مواد «ابر مایع» را دارد. این ماده دو خاصیت متضاد جامد و ابرمایع را با هم ترکیب کرده است. به گفته محققان این کشف به تولید آهن رباهای ابررسانا و سیستم های حمل ونقل صرفه جو در انرژی کمک زیادی می کند.

رشد نخستین جنین مصنوعی در آزمایشگاه

دانشمندان انگلیسی نخستین جنین مصنوعی جهان را با استفاده از سلول های بنیادی ساختند. دانشمندان سلول های بنیادین ECS و TCS یک موش را مهندسی و ترکیب کردند. سپس آنها یک بستر ژلی سه بعدی ساختند که سلول های بنیادی  می توانستند در آن رشد کنند و فرایند تشکیل جنین را انجام دهند. محققان امیدوارند با این روش برخی رازهای مربوط به شکل گیری جنین و تولد را کشف کنند.

قدیمی ترین نشانه حیات کشف شد

میکروارگانیسم هایی به شکل لوله های قرمز و کوچکی در صخره های شمال شرقی کانادا یافت شده اند که در حقیقت قدیمی ترین فسیل های کره زمین هستند. دانشمندان هنگام مطالعه سنگ هایی با قدمت ۳.۷۷ میلیارد سال متوجه فسیل های لوله ای شکل به رنگ قرمز شدند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.