تاریخچه شرکت سامسونگ

وبسایتی برای همه چی...

جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

تاریخچه شرکت سامسونگ

تاریخچه ۷۵ ساله سامسونگ؛ از صادرات ماهی تا تولید اسمارت فون

نگاهی گذرا داریم به تاریخچه شرکت سامسونگ، که از سال ۱۹۳۸ زمانی که این شرکت ماهی خشک شده به چین صادر می کرد آغاز شد

 
 
در یک سال و نیم اخیر، سامسونگ – شرکتی که همه چیز از ماشین ظرفشویی گرفته تا اسمارت فون می سازد – تبدیل به یکی از قدرتمندترین و شناخته شده ترین نام ها در دنیای تکنولوژی شده است.
map_samsung
 
map_samsung 

خيلي از مردم سامسونگ را در کنار شرکت هايي همچون اپل، فيسبوک، مايکروسافت، آمازون، و گوگل به عنوان مهم ترين کمپاني هاي تکنولوژي در جهان مي شناسند.

اما سامسونگ چگونه به اين نقطه رسيد؟

در پايين نگاهي گذرا داريم به تاريخچه شرکت سامسونگ، که از سال ۱۹۳۸ زماني که اين شرکت ماهي خشک شده به چين صادر مي کرد آغاز شد:

- سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط بيونگ چول لي در شهر تائگو در کره جنوبي تأسيس شد. اين شرکت فعاليت خود را به عنوان صادر کننده مواد غذايي آغاز و محصولاتي همچون ماهي خشک شده و آرد به چين صادر مي کرد.

- سامسونگ در دهه هاي ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ وارد ساير صنايع از جمله خدمات بيمه و توليد پارچه شد.

- سامسونگ الکترونيکز در سال ۱۹۶۹ آغاز به کار کرد. اين بخش بيشتر بر روي ساخت تلويزيون متمرکز بود. اولين تلويزيون سياه و سفيد سامسونگ در سال ۱۹۷۰ براي فروش وارد بازار شد.

- سامسونگ در دهه ۱۹۷۰ وارد پنج حيطه فعاليتي جديد، از جمله محصولات پتروشيمي شد. همچنين شروع به ساخت ماشين هاي لباسشويي، يخچال، و مايکروويو کرد.

- سامسونگ در دهه ۱۹۸۰ تمرکز بيشتري بر روي محصولات الکترونيکي کرد. اين شرکت شروع به ساخت تلويزيون هاي رنگي، کامپيوترهاي شخصي و ضبط صوت کرد. در اين دهه همچنين شرکت سامسونگ صادرات محصولات خود به آمريکاي شمالي را گسترش داد.

- سامسونگ در سال ۱۹۸۹ با BP همکاري کرد تا شرکت مواد شيميايي Samsung BP را تشکيل دهد. اين کمپاني محصولات شيميايي را در کشور کره مي فروشد.

- در اوايل و اواسط دهه ۱۹۹۰، سامسونگ شروع به توليد حافظه و هارد درايو براي استفاده در کامپيوترهاي شخصي نمود. اين صنعت همچنان بخش بزرگي از تجارت سامسونگ در حال حاضر را تشکيل مي دهد.

- بر اساس داستاني قديمي، يکي از اولين تلفن هاي همراه سامسونگ که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد به درستي کار نمي کرد. وقتي کان هان لي – Kun-Hee Lee رييس سامسونگ متوجه اين قضيه شد، از کارخانه ساخت تلفن ها بازديد کرد و ظاهراً کل موجودي گوشي ها را با آتش سوزاند.

8

- بعد از شکست هاي آغازين، سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۹۰ نگاه جدي تري به تلفن هاي موبايل انداخت. اين شرکت يکي از اولين تلفن ها با قابليت اتصال به اينترنت را در سال ۱۹۹۹ ساخت. موبايل هم اکنون تبديل به سودآور ترين صنعت شرکت سامسونگ شده است.

- در اواخر دهه ۱۹۹۰، سامسونگ پيشرفت هاي بيشتري در صنعت تلويزيون کرد. اين شرکت اولين تلويزيون ديجيتال با توليد انبوه در جهان را در سال ۱۹۹۸ توليد و تا سال ۱۹۹۹ خط توليد کاملي از تلويزيون هاي ديجيتال ايجاد کرد.

- سامسونگ در اوايل دهه ۲۰۰۰ شروع به ساخت تلويزيون هاي اچ دي کرد. بعداً اين شرکت شروع به توليد پخش کننده هاي بلوري و سينماهاي خانگي کرد. امروزه، سامسونگ مجموعه اي از بهترين تلويزيون هاي اچ دي در جهان را توليد مي کند.

- سامسونگ اولين پرچمدار تلفن هاي اندرويدي خود به نام گلکسي اس را در همايش جهاني موبايل در سال ۲۰۱۰ معرفي کرد. هم اکنون نسل سوم اين تلفن هم وارد بازار شده و از بهترين تلفن هاي هوشمند موجود در بازار به شمار مي رود.

13

- سامسونگ در پاييز ۲۰۱۰ تبلت گلکسي تب را عرضه کرد. اين گجت ۷ اينچي اولين تبلت اندرويدي سامسونگ بود.

- سامسونگ در نمايشگاه محصولات مصرفي الکترونيکي در سال ۲۰۱۳ برنامه خود براي آينده تلويزيون ها را به رخ همگان کشيد. تلويزيون هوشمند جديد اين شرکت اطلاعات برنامه ها را از شرکت کابلي يا ماهواره اي شما دريافت و مي تواند برنامه هاي تلويزيوني و فيلم هاي سينمايي دلخواهتان را به شما پيشنهاد کند.

 

- و بالاخره به زمان کنوني مي رسيم. به لطف موفقيت بازاريابي و محصولات فوق العاده، سامسونگ بيشتر از هر شرکت ديگري اسمارت فون مي سازد. اين شرکت به ساخت تمام انواع محصولات الکترونيکي ادامه مي دهد.

۱ ۰

مطلبتون عالی بود ممنون

پاسخ مدير:
سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷, ۱۳:۴۹

ممنون

میترا ساعی

سلام

وبلاگ خوبی دارید

فقط یه موردی . خود فارسی بلاگ نظر سنجی داره شما چرا نظر سنجی گذاشتی بازم ؟ surprised

پاسخ مدير:
سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷, ۱۳:۴۸

بله درسته

ممنون

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.